E-shop poskytuje určité výhody a v dnešnom svete marketingu je vlastne kľúčový. Predovšetkým z dôvodu, že je tzv digitálna doba a nakupovanie cez internet sa teší masovej obľube (kuriérov vidíme stále a na každom rohu). Ale táto forma digitálnej prevádzky so sebou prináša tiež praktické stránky, akou je nadmierny komfort zákazníka, detailná informovanosť a prehľadnosť.
Pokiaľ ste vlastníkom e-shopu alebo jeden plánuje otvoriť, v súčasnosti musíte venovať obrovskú povinnosť nariadeniu o ochrane údajov zákazníka, ktoré u nás prišlo v platnosť 25.mája 2018. Zatiaľ čo zákazníkom prináša istú ochranu, prevádzkovateľom vznikli nové povinnosti,a preto by ste sa mali zamerať na profesionálne vypracovanie projektu gdpr.
Pod skratkou GDPR rozumieme General Data Protection Regulation, čiže reguláciu ochrany osobných údajov, ktorú vydala Európska Únia a jej princípy od mája 2018 musia striktne dodržiavať tiež slovenskí prevázdkovatelia, inak vlastníkovi e-shopu (alebo iných stránok) môže hroziť vysoká pokuta.
Táto regulácia sa ale prakticky týka každého, respektíve každej firmy či spoločnosti, ktorá pracuje s osobnými údajmi svojich zákazníkov alebo zamestnancov. A je tak prakticky jedno či ide o menší rozbiehajúci sa e-shop alebo väčšiu nákupnú sieť, meter je v tomto smere na každého rovnaký. Veľkú pozornosť tomuto nariadeniu a odbornú pomoc tak určite ocení každý, predovšetkým však začínajúci podnikatelia, ktorí vo vyhláškach GDPR nemusia mať 100% jasno.
V internetovom svete a online marketingu sa za poskytnuté osobné údaje nepovažuje len meno, priezvisko, adresa, dátum narodenia či číslo občianskehho preukazu, ale takisto napríklad IP adresa a skrátka všetky identifikačné stopy konkrétneho užívateľa, respektíve zákazníka.