Predtým bol zahraničný trh len pre veľké spoločnosti. Teraz je k dispozícii aj malým podnikom. Čo by ste pred vstupom na zahraničný trh mali vedieť a načo si dať pozor?
· Po prvé, je potrebné posúdiť dopyt po produktoch na novom trhu. Je to dostatočne veľký faktor na to, aby inicioval výstup. S týmto Vám môžu pomôcť schopnosti vyhľadávačov. Napríklad v službe Yandex Wordstat môžete vidieť, ako často používatelia vyhľadávajú určité slovo. A navyše v službe Trendy Google môžete nájsť dynamiku v priebehu určitého časového obdobia, dokonca aj hodinu a v ktorých krajinách najviac hľadáte slovo.
· Ďalej je potrebné, pretože je potrebné študovať rysy miestneho publika a konkurentov. Ak už bola určená voľba krajiny, môže byť užitočná služba Global Market Finder. „Tento bezplatný nástroj preloží popis produktu alebo služby do viac ako 50 jazykov a na základe vyhľadávacích dotazov používateľov určia krajiny, v ktorých môžu byť najviac požadované. Služba zobrazí: zoznam lokalizovaných kľúčov rozdelený podľa krajín; približný objem dopravy na týchto trhoch; úroveň konkurencie vo vašom predmete; odporúčané veľkosti cenovej ponuky pre Reklamnú sieť.
· Keď ste sa rozhodli pre krajinu a publikum, musíte pochopiť, ako to riešiť. K tomu je užitočný spoločný projekt TNS, IAB Europe a Google – Consumer Barometer. Zhromažďuje štatistiky faktorov správania používateľov v rôznych krajinách sveta. Môžete zistiť, ako používatelia nakupujú offline a on-line, aké témy sú viac či menej populárne a tak ďalej.
· Keď sa analyzujú zahraničné trhy a cieľové publikum, je čas začať pripravovať vašu spoločnosť. Je dôležité pochopiť, ako je váš obchodný model pripravený na realizáciu vášho tovaru alebo služieb na zahraničných trhoch. Napríklad, či podporný personál alebo obchodné oddelenie hovorí v jazyku krajiny, do ktorej plánujete exportovať. Sú vaše výrobné kapacity pripravené na skutočnosť, že dopyt po vašom tovare môže ísť hore?
Ak ide o prvý pokus o export, mali by ste sa pokúsiť minimalizovať riziká. Najskôr by ste si mali vybrať trh, ktorý dobre poznáte, alebo sa pokúsite začať pracovať v krajine s podobným trhom (podľa jazyka, kultúry), radia odborníci. Takže napríklad ak podnikateľ chce vstúpiť na nemecký trh, ale už je oboznámený s osobitosťami rakúskeho alebo švajčiarskeho trhu, je lepšie najprv vyskúšať svoj výrobok tam. Keď podnikateľ už vyhodnotil dopyt, reakcia na reklamu, určuje optimálnu cenu tovaru, bude možné ísť do Nemecka. To nám umožní vyhodnotiť slabé stránky výrobku s minimálnymi stratami.