Trápi vás nespavosť? Správny režim vám môže pomôcť!

Trápi vás nespavosť? Správny režim vám môže pomôcť!

Všetci radi spíme, dalo by sa povedať, že je to presne tá časť dňa, kedy si môžeme skutočne poriadne oddýchnuť, na nič nemyslieť, nič nevybavovať, nedvíhať telefóny. Jednoducho je to vtedy, kedy máme právo každému povedať „neotravuj, veď je noc“. Spánok patrí pre mnohých medzi veľmi obľúbené činnosti dňa, ležať v posteli a nechať sa viesť ríšou fantázii snov by sa mohlo zdať ako veľmi príjemná činnosť. Nie však pre ľudí, ktorí trpia chronickou nespavosťou, alebo si prechádzajú ťažkým obdobím.

matrace.jpg

Nespavosť je takmer vždy úzko spätá najmä s nejakými psychickými problémami. Jednoducho povedané, ak máme čistú hlavu, dokážeme vypnúť a uvoľniť sa, na nič nemyslieť a odosobniť sa aj od svojich osobných problémov aspoň počas spánku, potom je veľmi pravdepodobné, že náš spánok je aspoň priemerne dobrý. Ak nás však neustále sužujú osobné problémy, starosti a stres, od ktorého si nevieme uvoľniť hlavu, náš spánok bude nepokojný a bude nám aj veľmi dlho trvať, kým sa k nemu dopracujeme.

Britský vedci zistili jeden veľmi zaujímavý fakt, ktorý sa týka najmä toho, aby bol náš spánok kvalitný a dodával nám aspoň toľko energie, aby sme dokázali zvládnuť bežný pracovný deň bez toho, aby sme každý chvíľu nepadali do kómy. Vravia, že pre dobrý spánok je kľúčové chodiť si večer líhať a ráno sa zobúdzať o tej istej hodine. Ak teda chodíte už dlhšie spávať o 10 hodine večer a ráno sa zobúdzate o 7, spravte z toho zvyk a môžete očakávať, že sa váš spánok aspoň trochu polepší.

bílé povlečení.jpg

Ruský somnológ Pavol Kudinov vraví, že títo vedci vlastne na nič obratné neprišli, preože to nie je žiadna novinka. Hovorí tiež o tom, že každý človek má individuálnu potrebu trvania spánku, a teda nikto potrebuje spať menej, iný zasa viac, navyše dodáva, že nie je ani tak dôležitá samotná doba spánku, ale režim, aký mu zvolíme.